Annonser från BloggPartner

Uppdatering: Spring för livet

Jag tackar för alla bra kommentarer ni har skrivit, ingen som bara "åh fyfan vad dum i huvudet du är" även fast ni säkert skriver det i era texter, men på ett finare sätt ;)
Känner att jag måste förklara lite mer om själva texten bara.

Texten är alltså ett debattinlägg, en uppgift från skolan, där man ska välja sida. För eller emot.

Ganska uppenbart vad jag valde - emot alltså. Uppgiften är då alltså riktad till ungefär en tidnings läsare, och ska då informera och helst "övertyga" läsarna om det jag skriver. Helst ska det finnas en debattartikel om exakt samma men där någon är för travet. Så att det kan bli en riktig diskussion.

Uppgiften skulle innehålla några argument, fakta och konkreta källor. I mitt fall har jag baserat min text på Djurens Rätts sida.

Det som jag inte har tagit med är inte med för att uppgiften inte gav plats till det helt enkelt. Inte heller har jag skrivit något positivt - eftersom det inte var uppgiften i mitt fall.

Men, hade texten varit "rättvis" hade jag talat gott om dom som förtjänade det (vilket jag vet att det finns, bra tränare alltså) och även dragit paralleller med exempelvis fälttävlan, hoppning och dressyr. Hur är livet för Totilas till exempel? Är han en häst eller en dyrbar egendom bara?

Vill också förklara att mestadels syftar själva pengagirigheten till ägarna (som oftast inte har någon speciell kontakt med hästen) och till "den största boven" - den vanliga pengasatsande människan. För hade det bara handlat om prispengar i travet så som i hoppning och dressyr, hade kanske sporten sett annorlunda ut. Eller vad tror ni?
Samma om man skulle vända på det - hur skulle hoppningen te sig ifall vanliga människor började slå vad om vem som skulle vinna?

Så, ni som kommenterar har alldeles rätt, och jag är glad över att ni tar er tid till att skriva kloka kommentarer och inlägg i era bloggar :)

Men man får fortfarande inte glömma bort allt dåligt som händer, det måste uppmärksammas och man måste ta avstånd precis som att allt bra som händer ska uppmärksammas och berömmas.
Man kan säga att när det händer dåliga saker är det enskilda fall. Men varje träd är ett enskilt träd, men tillsammans bildar dom faktiskt en skog.

Jag är alltid intresserad av din åsikt!

Namn:


Kom ihåg dig själv!

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback