Annonser från BloggPartner

Den feta personen

Dom flesta av oss gillar godis, chips och allt sånt där. Speciellt gott är det när man inte får äta det, t ex mellan måltider eller på vardagarna. Hur gör man då för att sluta upp med småätandet och för att dra ner på godis och chips?

Det är där den feta personen kommer in.

Jag brukar nämligen tänka som så att jag inom mig har en fet person, en fet version av Sofie. Denna fetversion och jag tävlar mot varandra. Allt den feta personen kan tänka på är att äta, speciellt den onyttiga men ack så goda maten, och allt jag kan tänka på är att inte låta den feta personen vinna.

Målet är att denna feta personen ska hållas väldigt liten, men dock tillåtas att få äta gott då och då. T ex till helgerna. Jag brukar dock unna mig själv en Marabou om jag gjort något väldigt bra. Men man får akta sig för att bli lurad av sig själv (den feta), för den gör nämligen gärna så att man tror att man är duktig heeela tiden, och därför behöver minst en Marabou varje dag. Men se så duktig är man inte ;)

Det kan låta lite skumt och nästan anorexi-aktigt det här, men riktigt så allvarligt och så mycket tänker jag inte på den här "feta personen". Det är bara som ett litet tips om man har svårt att säga nej till sig själv. Det är ofta jag för idiotiska dialoger med mig själv, varpå den ena har otroligt bra argument för att käka godis, medan den andra "smala personen" inte alls har lika bra... Då gäller det att man som domare mellan dom två personerna är stark och rättvis!

Ps. Jag lider inte av schizofreni.... ;)


Här har vi Sofie och Den feta Sofie :)



Jag är alltid intresserad av din åsikt!

Namn:


Kom ihåg dig själv!

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback