Annonser från BloggPartner

Gårdagens ridpass - Underbart!

Igår var en stressig dag, mycket som skulle hinnas med!

Men när jag kliver av bussen vid stallet så försvinner all stress och ersätts med ett lyckligt lugn. Jag är på den bästa platsen på jorden just nu.



Precis som tidigare pass efter operationen så har det gått så sjukt bra! Kanske inte att vi gjort nåt speciellt avancerat, mest halt och övergångar mellan trav och skritt och en del skänkelvikningar, men känslan och viljan att arbeta har varit så himla positiv.

Så igår körde vi i princip samma saker som senaste passen. Halt vid varje bokstav, 10 metersvolt vid varje hörn, öka och minska tempo, skänkelvikning, serpentiner.

På grund av operationen och att jag i stort sett legat stilla i 2,5 vecka samt ätit soppa bara så har min kondis och muskler slappat av sig lite. Så orkar inte riktigt jobba honom i galoppen än, men gör lite mer för varje pass. Just nu är det oftast voltarbete med galopp på halva och öppna på andra halvan.

Igår så lyssnade han verkligen så HIMLA bra! Halterna gjordes oftast genom att jag tänkte "Nu stannar vi vid G", andades ut och kramade lite på tyglarna.

Rider med ett leende vid såna här pass, och känner mig lättare när jag går mot bussen för att åka hem sen.
Älskade häst!



Postat av: Lovisa

bildlänks byte? :)



btw. jättefin blogg

2011-10-23 @ 18:20:05
URL: http://lovisahallquist.blogg.se/

Jag är alltid intresserad av din åsikt!

Namn:


Kom ihåg dig själv!

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback